maandag 4 juli 2011

Middagje Heerde

Timo zweet 's nachts behoorlijk, en als hij dan wakker wordt, heeft hij het koud en staat hij te rillen. Hij heeft dan geen koorts. Vanmorgen heeft hij ook een beetje overgegeven, maar gelukkig niet z'n sonde uitgespuugd.

Ik heb vanmorgen zelf Daphne naar Ukkie gebracht. Ik had verwacht dat ze wel iets van verlatingsangst zou hebben, maar nee, ze vond het prima dat ik weer weg ging. Gelukkig maar, hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Verder heb ik voor het eerst een aantal collega's gesproken. Ik dacht, laat ik maar gaan voordat de drempel te hoog wordt. Ze waren zichtbaar aangeslagen, ze kennen Timootje en ons allemaal zo goed.

's Middags ben ik met Timo en Délano naar Heerde geweest, daar staan mijn lieve vrienden Dick en Jeannine op de camping. Voor Timo is dit perfect; lekker in de buitenlucht. Hij was, voordat we weggingen, een beetje rillerig en had 37,6°C. Ik wilde toch per se gaan, want ik wilde zien of het hem goed zou doen. En als dat niet zo zou zijn, dan waren we ook zo weer thuis. Gelukkig ging het goed. Hij heeft lekker gevoetbald met Noah en Délano. Hij heeft het nog best een tijd volgehouden. Was ook bijzonder om hem te horen uitleggen hoe het met hem gaat, vol trots z'n PAC te laten zien en hoe hij zelf z'n medicijntjes in z'n sonde ging spuiten.


We werden nog gebeld door Armanda, onze nurse practicioner. Ze vertelde dat er gisteren bloed afgenomen had moeten worden. Na overleg met het Gelre, moeten we nu morgen toch naar het Gelre om bloed af te nemen. De waardes moeten worden gecheckt en dan met name zijn kalium. Als die te hoog of te laag is, dan is dat gevaarlijk voor Timo. Als deze te hoog is, moet hij een klysma met medicijnen, als deze te laag is, moet hij een transfusie met kalium krijgen. Kortom; volgende keer moeten we hier zelf scherper op zijn, want waarschijnlijk zijn ze dat gisteren gewoon vergeten te checken.
We hebben het idee dat Timo inmiddels toch last krijgt van de chemo's en dat hij door de Prednison al bolle wangen krijgt. We vinden hem ook bleek en vermoeid. Hij heeft ook aangegeven dat hij pijn heeft aan z'n handjes, enkels en scheenbeentjes. Ook z'n buikje lijkt boller en harder. Morgen/woensdag maar even naar laten kijken.

1 opmerking:

  1. Hey Louise, hoop dat alles goed is gegaan vandaag. Wat een aangrijpende verhalen zijn het toch steeds om te lezen. heel bijzonder en heftig om het op zo'n manier toch best van 'dichtbij' mee te maken.We denken heel veel aan jullie en aan lieve Timo. En ja, hoe naar eigenlijk ook, je bent je wel weer extra bewust van je zegening als ouders van gezonde kinderen. We wensen jullie heel veel kracht en liefde toe en bidden voor Timo. Blijf toch ook een rode draad lezen van hoe sterk Timo is en hoe goed hij het doet, we bidden voor zijn kracht! Als het kan en als Timo het leuk vind kunnen we misschien een x afspreken met de jomgens? Liefs, Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen