dinsdag 12 juli 2011

Kaal

Vanmorgen moesten we om 9.45 uur in het WKZ zijn. We waren gelukkig weer ruim op tijd. Al vrij snel werd er via z'n PAC bloed afgenomen. De resultaten waren goed:
Hb: 6.2
Trombo's: 320
Neutro's: 1.54
Leuko's: 1.5
De uitslagen waren goed, dus de Aspa kon erdoor. Na dat uurtje Aspa nog een half uurtje spoelen en toen moest de PAC-naald er echt uit. De PAC mag maximaal een week aangeprikt blijven en dat was vorige week woensdag gebeurd. Timo vond het wel weer spannend, had geen zin in pijn. Gelukkig is het goed gegaan, met slechts één harde "AUWW!". Daarna zouden we theoretisch gezien naar huis kunnen, ware het niet dat het dinsdag is en je weet wat dat betekent ... patatdag! Dat hebben we hem uiteraard lekker laten opsmikkelen en daarna lekker naar huis
Er kwamen trouwens ook nog wat CliniClowns langs. Timo vond ze al best grappig.


Eind van de middag hebben we het besluit genomen om Timo z'n koppie te scheren. Hij had er namelijk zo'n jeuk aan. Onze NP legde uit dat dat komt, doordat de haartjes bijna loslaten. En doordat het haar wat langer is, dus zwaarder, gaat dat jeuken. Ik vertelde Timo nogmaals hoe het zit met de Chemo-Kaspers en dat het weer terug groeit. Hij mocht doorgaan met Wii-en en ik ging hem scheren. Toen ik bijna klaar was, voelde hij aan z'n haar, en zei: "mama, ik heb tranen in mijn ogen". Ik vroeg hoe dat kwam, dacht dat hij een haartje in z'n ogen had. Maar hij zei: "dat komt omdat ik mijn krullen mis". Heartbreaking!
Toen ik helemaal klaar was, ging ik samen met hem in de spiegel kijken. Maar toen hij zichzelf zag, moest hij zo vreselijk hard huilen. "Jij bent een rot-mama!" Oh, wat was hij boos. Toen hebben we samen keihard zitten janken. Het is echt killing om je kindje zo verdrietig te zien. Het overviel me ook behoorlijk hoe erg hij het zich aantrok. Heb er ook over na zitten denken; had ik het Miranda moeten laten knippen? Nee, ik wilde het toch echt graag zelf doen. Had ik moeten wachten? Nee, het viel ons op, dat hij met patatjes eten ook al steeds haartjes aan z'n lippen had en daarnaast was het echt een kwestie van dagen voordat het allemaal uitvalt. Dus ik denk dat het goed is. En nu maar hopen dat hij morgen wat minder boos zal zijn. Mocht je hem op korte termijn zien, dan wil ik je in ieder geval vragen geen aandacht aan zijn haar te schenken, op wat voor manier dan ook. Thnx!


Een lieve vriendin, Marit, heeft in de afgelopen weken een mooi gedicht speciaal voor Timo geschreven, die ik graag wil delen:

Timo

De kleine prins
hij trekt zijn zwaard
maar ziet geen vijand staan
dat zwaard
dat is een speelgoedzwaard
en kan geen vijand aan

De kleine prins
hij speelt maar door
zelfs door zijn tranen heen
hij wordt omringd
door lieve mensen
hij voelt zich nooit alleen

De kleine prins
hij weet nu wel
dat sprookjes niet bestaan
maar ’t kind in hem
gelooft het wel
en kan het daarom aan

De kleine prins
loopt dapper door
hij drukt het kwaad opzij
hij heeft die kracht
het woont in hem
daarin is hij een kei

De wereld is nog steeds van hem
hij loopt voorop en vecht
hij stelt zijn eigen regels op
hij is een prins, geen knecht

Maar af en toe zoekt hij jouw hand
want prinsen zijn soms bang
dan is die warme hand van jou
opeens van groot belang

Dan is de prins een kwetsbaar kind
zijn schild komt even los
hij zoekt dan steun bij ’t wandelen
in het grote enge bos

Jouw hand is als zijn ‘sterke paard’
waarop hij dapper rijdt
jouw hand is dan zijn paardenkracht
een houvast in zijn strijd

9 opmerkingen:

  1. Pfff lieve Loes wat moeten jullie toch een strijd strijden. Twijfel maar niet aan jezelf, je doet het zo goed en alles wat je doet doe je met zoveel liefde. Ik hoop dat jullie net als Timo ook ervaren dat er handen om jullie heen zijn die jullie mogen vastpakken.

    dikke kus voor Jullie van ons,
    Dick, Nini en Noah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartverscheurend stuk!! Respect voor hoe jullie het allemaal doen! Zeker niet aan jezelf twijfelen!
    Liefs Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet er gewoon van huilen. Hoe je gevoel het oneens is met je verstand en wat een onmacht dat geeft. Maar ook hoe sterk je bent Louise. Groot respect!
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Louise je hebt het zeker goed gedaan. En als je hier of daar eens n steekje laat vallen wees dan vooral niet boos op jezelf, want jullie Timo mag blij zijn dat hij in jullie nestje is geboren met zoveel lieve mensen om zich heen.
    liefs Bri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Louise, wat verdrietig om te lezen. Het zal vast wel weer wennen maar het is toch een heftig moment . Ik heb ontzettend veel respect voor jou en hoe je het allemaal doet! Het hoort er misschien bij dat je af en toe twijfelt maar echt; NIET DOEN! Ik weet zeker dat Timo het niet beter had kunnen hebben dan bij jullie met al jullie liefde en zorg. Heel veel sterkte en liefde gewenst en wellicht tot gauw. Liefs, Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh kan even niet stoppen met huilen pffff, complimenten voor Marit, wat een prachtig mooi gedicht.... Liefs miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Louise, met een brok in mijn keel lees ik jullie verhaal, heel veel sterkte en een knuffel aan timo. Liefs Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hai meid

    Ik heb eindeloos veel respect voor de manier waarop jullie hiermee omgaan.
    Het is denk ik ook heel goed dat je zelf hebt besloten samen met Timo de haartjes te knippen.
    Al zal dat een heel moeilijk moment zijn geweest.
    Toch vindt ik jullie heel dapper.
    En hij ziet er nog steeds prachtig uit!
    Die krullen komen wel weer.

    En wat een ontzettend mooi gedicht.
    Ik kreeg er kippenvel van.


    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo lieve mensen,

    We denken aan jullie!

    liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen