zaterdag 11 februari 2012

Verbazing alom

Het gaat echt nog steeds erg goed met Timo. Afkloppen. Hij werkt goed mee met de controles, spoelt (voor zijn doen) goed tegen de Mucositis, is lief tegen de artsen en verpleging, eet broodjes, vraagt regelmatig om plakjes ham en eet heel graag een bakje 'niggits' leeg. Wij zijn hier ook erg verbaasd om. We hadden met een dag of vijf een heel andere Timo verwacht, een ziek vogeltje, maar tot nu toe doet hij het super. Dit kan echter nog steeds komen, dus genieten wij van elke goeie dag die Timo heeft! Morgen kan het anders zijn.

Gisteren ging hij helemaal uit z'n dak, want Carolien ging met hem 'smoevies' (smoothies) maken. Zij vertelde hem dit donderdag al, dus de hele vrijdag telde hij af naar 14.00 uur, want toen kwam ze ein-de-lijk. Het maken was al een feestje op zich, maar toen ze klaar waren, kwam alle artsen en verpleegkundigen een feestelijk sapje halen.



Gisteren zijn mijn moeder en Délano langs gekomen. Omdat zij allebei bij Timo mogen, gaf dat Jeroen en mij de gelegenheid om even samen te gaan eten in het RmD en boodschappen te doen. Mijn moeder had lekkere verse erwtensoep gemaakt, dus wij konden de bakjes zo in de magnetron doen. Maar wat schetste mijn verbazing?! Alle drie de combi-magnetrons in het RmD waren bezet, omdat er hele schalen met kip in lagen te garen. Ovenschalen vol kip, champignons, tomaten en 14 teentjes knoflook. Nou, dat vind ik persoonlijk asociaal. Dat doe je toch niet in de spits, terwijl er nog 24 andere gezinnen moeten eten. Uitsloverij, bah. Toen zijn Jeroen en ik, met onze bakjes, afgedropen en maar boodschappen gaan doen. Uiteindelijk hebben we er wel heel erg om gelachen. En dan vooral over het verschil tussen mensen; wanneer ben je asociaal, zijn wij asociaal of gewoon soms niet sociaal. Ach, je moet erbij geweest zijn. Ben in ieder geval blij dat mijn hub en ik nog heerlijk samen kunnen lachen. Is toch belangrijk in deze zware tijd. Deze tijd draait helemaal om Timo, daar ligt onze focus. Het maakt het allemaal wel makkelijker, dat hij het zo goed doet. Maar dat neemt niet weg dat het vaak ook heel moeilijk is. We missen thuis, we missen onze andere kids, we missen het samen zijn, we missen het met z'n tweeën samen op de bank. We zijn heel veel samen, maar toch missen we elkaar. It's complicated.

Vandaag was Daphne een dagje bij Opa Wando en Oma Henny en vanmorgen kwamen zij naar het WKZ. We hebben echt van haar genoten. Ze zag er goed uit, we hebben lekker geknuffeld en samen gespeeld. Maar toen ze weggingen, was ik erg verdrietig. Het blijft iets onmenselijks/onnatuurlijks houden. Ik troost me met de gedachte, dat ze het goed heeft in het gezin van mijn zusje, dat ze er goed uitziet en dat ze lekker vrolijk is. Mama's mooie meisje.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het tot nu toe allemaal zo goed gaat. Gelukkig dat jullie ook samen om kleine dingen kunnen lachen, daardoor houd je moet en kan je de zware tijden dragen. Hopelijk nog veeeeeel fijne dagen. Lfs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat Timo het zo goed doet! En snap volkomen wat je bedoeld, het missen van je andere kinderen, het doen van leuke dingen, ze vermaken zich wel bij degene bij wie ze logeren, maar toch!! Heb ook vaak zat zitten huilen, ik doe hem veel te kort. Maar je doet alles voor je zieke kind.

    En dan is het zo fijn als de peda medewerkster komt of de juf zodat je even wat samen kan doen,al is het dan maar een uur, maar toch even eruit en energie opdoen.

    Houd moed, jullie doen het super,

    Groetjes uit Nunspeet
    Michiel, Mariska Tim en Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi lieverd,
    Mooi dat jij en je hub ook lekker hebben gelachen om de filosofie over wat is sociaal en wat niet. Oooh en tuurlijk wat een gemis om zo lang uit jullie mooie huis te zijn met alle kids bijelkaar. Het gewone, huiselijke het verdelen van de aandacht! De vrijheid om samen bank te hangen....meis ik hoop dat dit weer kan in de toekomst. Ondertussen hoop ik dat, dat zieke vogeltje wegblijft of kort langsfladdert.

    Enne wil Timo al kok of bakker worden?, hij doet 't goed zo te lezen!!

    liefs Chan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai meid

    Wat fijn dat het nu zo goed gaat met Timo.Dat is het belangrijkste natuurlijk.
    Heerlijk dat jullie even van de kids hebben kunnen genieten.Ik kan me voorstellen dat het afscheid dan weer heel erg pijn doet.Gelukkig zijn ze beiden in goede handen bij jullie familie.
    En de vraag asociaal of niet haha..ik vindt 3 combi magnetrons vol met eten voor een hele familie niet echt netjes haha,maar goed er heeft weer een hele familie kunnen eten haha.
    Hopelijk heeft de erwtensoep later nog heerlijk gesmaakt.
    Sterkte voor jullie!!!

    liefs Inge,Mahinder,Orlando en Soraya

    BeantwoordenVerwijderen