zondag 26 februari 2012

BK-virus

Pfff ... Ik kan je dit zeggen; Timo, Jeroen en ik zijn er alle drie goed ziek van. Naast dat we ervan balen, dat we niet fatsoenlijk de tijd hebben gehad om bij te komen, zijn we ook heel bezorgd om wat er toch aan de hand is.
Vanmorgen kreeg Timo eerst een Trombo's-transfusie en later op de ochtend een sonde. Hij zag hier heel erg tegenop, maar toen deze er eenmaal in zat, had Jeroen het idee dat er echt een last van Timo z'n schouder was gevallen. Hij was wat meer ontspannen. Wel moet hij elke 5 minuten een plasje doen en helaas zit er veel bloed is. De verwachting is, dat hij het BK-virus heeft (wat dat ook moge zijn) en hier is geen behandeling voor. Het enige wat ze kunnen doen is hyperhydreren. Timo z'n lijfje moet het virus er zelf uit werken.
Gelukkig is het morgen maandag en zijn alle artsen weer op de afdeling. We hopen dan meer duidelijkheid te krijgen. Jeroen heeft het idee, dat Timo heel weinig plast. Hij plast wel elke 5 minuten, maar steeds maar een heel klein beetje. We zijn als de dood dat er een katheter in dat kleine piemeltje moet. Brrr. Ook zal er morgen een echo van z'n blaas gemaakt worden om te kijken of er geen bloedstolsels, en dus geen verstoppingen, in zitten. Afwachten.
Timo heeft vanavond spaghetti van oma gegeten. Hij vond het heerlijk. En ook heeft hij lekker gedoucht. Nu hopen dat hij hier zo moe van is, dat hij een beetje een fatsoenlijke nacht gaat maken.


Ik heb vandaag 17 cub was weggewerkt en vooral veel met m'n meisje gespeeld. Wat een heerlijk kind is dat. Ze genoot zichtbaar van de 1-op-1 aandacht en ik genoot van haar.

5 opmerkingen:

  1. och meisje, wat een ellende. Ik heb zo te doen met jullie gezinnetje. Vooral voor die dappere strijder. Ik hoop dat een ieder die dit leest zijn/haar handen zal vouwen. en hem zal gedenken in het gebed. x pap en mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vreselijk. Ik had jullie zo de rust en een beetje voorspoed gegund!
    Heel veel sterkte. Ik denk aan jullie.
    Kus en knuffel, Raquel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Loes,

    Ben terug van weggeweest en heb net al je blogs weer gelezen. Zoveel positief nieuws en lekker weer naar huis, jammer genoeg niet voor lange duur. Wat onwijs balen! Hoop dat jullie snel weten wat er nu precies aan de hand is en Timo zich weer beter voelt! Denk aan jullie! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreselijk, dit kunnen jullie nu net niet gebruiken, hopen om een nieuw ritme thuis met z'n allen te vinden en dan dit! Heel sneu vooral voor Timo! Hopelijk gaat het snel weer beter en mogen jullie dan weer naar huis..... Sterkte voor allemaal.
    Groet Margreeth

    Ps wat een lieve/knappe dochter hebben jullie fijn om even samen te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hai meid,

    Ik vindt dit zo rot voor jullie..We gunnen het jullie zo dat het nu eindelijk een beetje rustiger zou worden.
    Wel een prachtige foto van Timo en Daphne.Heerlijk dat hij zo geniet van de spaghetti.
    En Daphne is een echt kleine prinsesje .
    Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie gauw wat meer duidelijkheid krijgen.

    liefs Inge,Mahinder,Orlando en Soraya

    BeantwoordenVerwijderen