maandag 28 november 2011

Sonde

Vandaag bleek Timo toch te laag in z'n trombo's te zitten:
Hb 6.8
Trombo's 14
Leuko's 0.2
Neutro's 0.03
en moest een transfusie ondergaan alvorens de sonde geplaatst kon worden. Rond 16.00 uur was het dan toch zover. We waren met z'n vieren en met elkaar hielden we Timo in een houdgreep. Hij was boos, zo boos. Het zweet gutste van z'n voorhoofd en doordat hij zo overstuur ging, moest hij ook overgeven. Hij spuugde zo over Tamara (PM'er) heen. Gelukkig zat de sonde er wel snel in. Doordat hij zo zweette viel het niet mee om de pleisters vast te plakken, maar gelukt, dus gauw weg uit de behandelkamer.
Terug op de kamer ging het al snel weer met Timo. Ik vroeg hem: "wil je iets doen?" Toen zei hij: "nee, maar ik lust wel een paar (snoep)krijtjes!" Snoetje. In tegenstelling tot een paar maanden geleden, durfde hij nu wel gewoon te slikken en had ik het idee dat hij er al snel aan gewend was.

Maar helaas ... nog geen uur later moest Timo weer overgeven en spuugde hij z'n sonde eruit. Whaaa! Dus weer naar de behandelkamer. Ik had dit keer wel wat voorwerk gedaan, ik had de pleisters vast op z'n wang geplakt. In de behandelkamer waren we met een nieuw team. En, ik weet niet hoe het kwam, maar deze keer ging het beter. Hij was ieieieietsje minder boos, zweette ieieietsje minder en hoefde niet meer te spugen. Ze hadden een iets dikkere sonde in gedaan, deze spuugt hij waarschijnlijk minder snel uit.


Ik had ook besloten om de kanjerketting van Timo aan te passen. Ik had tussen alle kralen een knoopje gemaakt. Hier was ik wel een paar uur mee bezig, maar hey, het is niet dat ik heel veel meer te doen heb. Dit gaf me gelijk de mogelijkheid om wat missende kralen in te voegen en nu is de ketting was steviger, de kleintjes spelen regelmatig even met de ketting. Zoals je kunt zijn, is de laatste kraal een groene kraal. Verdiend na al het sonde-leed. Inmiddels zit hij op 215 kralen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten