dinsdag 8 november 2011

Goed nieuws

Na een heerlijke 1,5 week, gaat het morgen dan toch echt weer beginnen. Vanmorgen heb ik met Timo bloed geprikt in het Gelre en vanmiddag werd ik gebeld door Martine. Zijn waardes zijn heel erg goed om mee te starten:
Hb 6,9
Trombo's 134 (moet 80 zijn om te kwalificeren)
Leuko's rond de 1,9 (dacht ik, ben vergeten waar ik het opgeschreven heb. Kwalificatie is in ieder geval bij 1)
We zijn nu dus 1,5 week thuis geweest, zonder een ziekenhuisbezoekje. Nou, ik heb wel het WKZ bezocht, maar dat was om mijn vriendjes bij te staan, terwijl hun kindje van bijna 3 maanden werd geopereerd aan een viervoudige hartafwijking. Wat godzijdank geslaagd is. Maar goed, Timo had echt vrij. Vakantie. Rust. Geen getrek. Geen ge-moet. Voorbeeld: Timo is naar de wc geweest, ik wil hem helpen om z'n hemd in z'n broek te doen. Zegt hij: "ik maak m'n eigen keuzes". En dan met zo'n bijdehand koppie erbij. Snoetje!
Ik heb Martine ook gevraagd of de uitslag van de beenmergpunctie er was. Omdat Timo bij de laatste punctie niet schoon bleek, hebben ze nu weer een test (MRD) gedaan. Zij gaf aan dat de hoeveelheid kankercellen zwaar gereduceerd was. Op zich schrok ik hiervan. Hoort hij nog niet schoon te zijn dan? Martine gaf aan dat dat niet reĆ«el was. Er waren bij de laatste meting nog zo veel kankercellen en deze waren nu zo maximaal mogelijk verminderd. De chemo van blok 1 heeft dus echt z'n werk gedaan. Op basis van deze uitslag, waar we echt heel blij mee mogen zijn, is er besloten dat Timo 'gewoon' doorgaat met blok 2. Waren de kankercellen niet zo afgenomen, dan hadden ze nog veel zwaardere chemo moeten geven. We zijn er dus nog niet, maar dit is echt een goed bericht dus. Chemo is doing the job!
Ook heb ik gevraagd of er al een oproep uitstaat voor een donor. De oproep is uitgezet in de internationale donorbank. Het gaat wel een tijdje duren voor er een geschikte donor is gevonden, maar de kans is heel erg groot. Het meest geschikt is het bloed uit een navelstreng, dus het kan maar zo dat er een navelstreng in een vriezer in China op ons ligt te wachten. Wij wachten af.

Vandaag werd Timo enorm verrast met een prachtig cadeau van al mijn collega's. Hij kreeg een regenboogboom vol met prachtige kristallen. Als de boom voor het raam staat, en de zon schijnt er op, verschijnen er mooie regenbogen. Stichting de Regenboogboom leert kinderen, die te maken hebben met ziekte, trauma of handicap, op eigen kracht een innerlijk gevoel van veiligheid te scheppen. Op ieder moment dat zij daar zelf behoefte aan hebben. Zij kunnen daarmee met meer zelfvertrouwen, rust en levenslust hun moeilijke omstandigheden tegemoet treden. Timo kreeg ook al een mooie droomdeken via deze Stichting. Dank lieve collega's, hij is echt prachtig. Op de foto is het niet duidelijk te zien, maar de boom hang vol met kristallen. Ik laat de boom nog even ingepakt, hij gaat morgen mee naar Giraf, een nog mooiere foto volgt.

5 opmerkingen:

  1. keep on doing the good job chemocasper!! Mooie waardes om verder te gaan. Uiteraard wel weer heel veel succes vanaf morgen. knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn bericht zeg. En wat een prachtige boom! Heel veel sterkte voor deze nieuwe ronde weer met jullie grote kanjer! En doe de andere kanjers de groetjes van mij;-)
    Anouschka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hai Meid,

    wat een super bericht!!
    Fijn dat de chemo zijn werk doet ..weer een beetje opluchting.

    Wat een prachtige boom!!!
    Zulke vrolijke kleurtjes,echt prachtig.
    Hoop dat hij veel geluk zal brengen,en veel afleiding zal geven.

    Veel sterkte komende tijd weer.

    liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed nieuws Louise!!! Keep on fighting Timo!
    xx Eva / Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lieve Loes,

    Wat fijn dat de waardes zo goed zijn en jullie positief beginnen aan de volgende ronde! Heel veel sterkte en we denken aan jullie! Xx

    BeantwoordenVerwijderen