dinsdag 3 januari 2012

Oud & Nieuw

De mannen hebben een rustig weekend gehad. Ondanks de vele chemo was Timo weinig misselijk, heeft hij geen koorts meer gehad en was goed te pas. Ongelofelijk, zo sterk als hij is. Zaterdag waren Opa Wando en tante Wendy op bezoek geweest en dat was gezellig.
Ik was zelf met Daphne naar Zandvoort en we hebben het goed gehad. Mijn ouders kwamen vrijdagavond ook. Zaterdag lekker wezen winkelen in Haarlem. Délano is een paar nachten uit logeren geweest en ook hij heeft zich prima vermaakt.
Oudjaarsavond heb ik met gemengde gevoelens beleefd. Zolang ik deed of het een gewone avond was, ging het goed. Maar als ik dacht aan de jaarwisseling, en de gezelligheid en saamhorigheid die daarbij horen, dan voelde ik me eenzaam. Op zo'n avond hoor je gewoon samen  met je gezin te zijn. Het klopte gewoon niet. Dus ik heb wat afgemijmerd die avond. 
Het echte breekpunt kwam om 23.59 uur. In een flits dacht ik terug aan het afgelopen jaar, bedacht ik me wat ons nog te wachten staat, en miste ik mijn grote liefde, steun en toeverlaat zo verschrikkelijk. Ik kon alleen maar janken. Mijn ouders vingen mij op en troostten mij en ook mijn moeder hield het niet droog. Proost. Tja, waarop. Op gezondheid. Op Timo. Kort daarna belde Jeroen, maar ook toen kon ik alleen maar huilen. Op die avond heb ik besloten dat we een groot feest gaan geven als Timo weer beter is. Met vuurwerk en al. En iedereen, die zich betrokken heeft gevoeld bij de strijd van ons ventje, mag komen. Dan pas kunnen wij echt Oud en Nieuw vieren.

Zondag zijn we naar het strand gegaan, naar de Nieuwjaarsduik. Wij stonden in de enorme mensenmassa op het moment dat het startschot werd gegeven. Wat een kippenvelmoment was dat. De vibe die er hing, was magisch mooi. Gelijk daarna zijn Daphne en ik naar het WKZ gereden. Timo kreeg z'n laatste chemo van blok 3. Hij had geen koorts, maar was wel een beetje misselijk. 's Middags heeft hij 1,5 uur geslapen in ons bed. Zijn waardes waren nog steeds best goed;
Hb 5.6 (was 7.3)
Trombo's 70 (was 78)
Leuko's 1.4
CRP (ontstekingswaarde) 19; zolang hij geen koorts krijgt hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Maandag werd Timo rond 6.00 uur wakker. Zijn bed was nat. Gelukkig kon ik hem achter de tv zetten en zelf nog een klein uurtje slapen. Rond 11.00 uur kwam Sterre, de 'pemagogisch medewerker', spelen met Timo en 's middags kwam Jeroen vanuit zijn werk langs. Het was mooi weer, dus we hebben Timo af laten koppelen en zijn op het dakterras gaan spelen. Even een frisse neus.
Ik had het met Timo weer over de Opkikkerdag. Ik vroeg hem wat hij allemaal leuk zou vinden om te gaan doen. Wat zijn wensen zijn. Hij zei toen: "ik heb helemaal geen wensen! Ik heb maar één wens en dat is dat ik gauw weer beter ben". Nou, die kwam wel even binnen, kan ik je zeggen.
's Avonds kwamen mijn lieve vrienden Dick en Jeannine op bezoek. Dick heeft lekker gestoeid met Timo, die heeft dus flink wat energie kwijt gekund. Fijn om mijn mannetje zo vrolijk te zien.


Ik had hem 's avonds voor de laatste keer oogdruppels moeten geven, maar ik was dit helemaal vergeten. Dus toen ik hem ging verschonen, net voordat ik zelf naar bed ging, wilde ik de druppels geven. Hij stribbelde zo tegen, dat ik dacht: "laat maar, dit was toch de laatste keer".

4 opmerkingen:

  1. Lieve Loesie,

    Je bent een sterke dame hoor. als je dat maar heel goed weet! En begrijp je gevoelens. En dat janken met Oud en Nieuw...ik doe dat nog steeds..kan er niets aan doen. Ieder jaar opnieuw weer blij voor het extra jaar dat is gegeven. Jullie zitten er nog middenin, maar het gaat goedkomen....weet het zeker....Duim me een ongeluk, denk veel aan jullie en huil mee met je blogs.

    Lieve Loes....je bent een kanjer! Dikke kus!

    Liefs, Vanes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hai meid,

    Ik kreeg kippevel bij het lezen van je blog.
    owh lieverd wat gun ik het jullie om samen dat feest te gaan vieren!!
    Huilen lucht over het algemeen erg op,dat is wel fijn.
    Fijn dat Timo niet veel misselijk is geweest.
    Heel heel veel sterkte komende periode weer.
    Wij denken aan jullie.

    liefs Inge en fam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo fam.

    wij hopen voor jullie dat 2012 jullie jaar mag worden en dat het feest er gauw komt met heel veel vuurwerk. zo sterk dat jullie zijn en zo hecht.
    we duimen voor jullie en sterkte de komende periode weer

    liefs, jolanda en vincent

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi louise en familie,

    Kan alleen maar zeggen dat ik met jullie meeleef en veel respect heb! Heel veel sterkte weer.

    Liefs,
    Iris.

    BeantwoordenVerwijderen