donderdag 22 december 2011

Tomatensoep met ballen

De eerste paar dagen hebben we eigenlijk alleen maar uitgerust. Beetje spelen, beetje gamen. Timo eet niet veel, maar hij heeft steeds iets wat hij graag eet. Zo had hij een paar dagen, dat hij graag 'niggits' (nibbits) at, daarna graag ketchup-chips, en momenteel is dat tomatensoep mét gehaktballen. Prima, dan krijgt hij dat. Ook wil hij momenteel alleen graag melk drinken. Typisch.

Zaterdag de 17e kregen we een pakketje van Stichting de Opkikker. In het pakketje zit een boekje vol met thema´s en leuke ideeën; wat wil je worden, wat wil je zijn, wat wil je doen. En dit kan van alles zijn. Nog voor ik een thema genoemd had, gaf Timo al aan dat hij brandweerman wou zijn. Dus brandweerman, it is. Wat schattig was, was dat hij zei; maar ik heb toch al Opkikkerdagen gehad? Papa kwam bij mij in het ziekenhuis en Délano ging met mij gamen. Snoetje!
Op 5 januari hebben we een gesprek met twee vrijwilligers van de stichting en we hebben gevraagd of de dag nog voor de transplantatie kan plaatsvinden. Omdat we natuurlijk niet weten hoe hij eruit gaat komen. Dus eind januari gaat de feestelijke dag plaats vinden.

Zondag de 18e gingen we in het bos wandelen met het gezin van mijn zusje. We waren nog maar nauwelijks onderweg of Timo viel al voorover op zijn knietjes in een grote plas. Dat was een kort wandelingetje voor ons.


Dinsdag ben ik met Timo naar het Gelre gegaan. We wilden z'n waardes weten, twijfelden of hij niet te laag in z'n trombo's zat, en de pleister van z'n PICC-lijn moest vervangen worden. Zijn waardes waren goed (Hb 6.7, Trombo's 61, Leuko's 3.3, Neutro's 1.91), dus we hoeven deze week niet meer terug naar het ziekenhuis voor een check-up.

Woensdag de 21e was een gezellige, drukke dag. 's Ochtends kwam Miriam (de lievelingsjuf van Timo toen hij nog op het KDV zat) op bezoek. Ze had een 'leuke' kleimachine meegenomen. De kids genoten, mama kon na afloop de klei van het plafond halen.


's Middags kwam Timo z'n vriendinnetje Josephine spelen, maar ook zijn juffen kwamen op bezoek. Samen met alle kinderen uit de klas, hadden ze een kerstboom voor Timo gemaakt. Deze was zo mooi geworden. Bedankt, lieve kindjes en juffen. We hebben met z'n allen het spel 'knappe koppen' gespeeld. Het was erg gezellig.


Donderdag de 22e was er kerstlunch bij Ukkie. Helaas kon Timo hier niet naartoe, maar ik ben er wel naartoe gegaan. Ik vind het belangrijk om regelmatig mijn gezicht te laten zien op mijn werk. Met name voor mezelf, om de drempel zo laag mogelijk te houden. Ik ben niet veel op de groepen geweest, maar heb op kantoor met mijn collega's bijgepraat. Omdat ik wat tijd moest overbruggen, ik had om een afspraak bij mijn huisarts, heb ik een beetje archiveerwerk gedaan. Met de nadruk op 'een beetje'.
Ik ging naar de huisarts om mijn bloeddruk te laten meten, die is vaak aan de hoge kant. Ik kon merken dat ik me goed en ontspannen voelde, mijn bloeddruk was oké. Ook hebben we gepraat over hoe het nu met mij gaat. Dat was fijn. Ik heb echt zo'n fijne huisarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten