donderdag 1 december 2011

Verhoging

Timo z'n waardes van woensdag 30 november:
Hb 5.9
Trombo's 66
Leuko's 0.5
CRP 4
Dat zijn goede waardes. We krijgen te horen dat hij de volgende dag naar huis mag. Oh, wat zijn we blij. 's Middags kwam Jeroen om mij af te lossen. Timo ging met Amy een taaitaaipop versieren, dat gaf ons de gelegenheid even samen koffie te drinken. We zijn inmiddels allebei doodmoe. We zijn gewoon toe aan een compleet gezin, lekker thuis. Natuurlijk, we whatsappen en bellen veel, maar we missen elkaar enorm. Juist je rots in de branding, die je in deze zware tijd zo nodig hebt, moet je zo missen. Onmenselijk bijna. Na ons kopje koffie gingen we naar Timo toe. Hij had lekker een uurtje gekliederd en gesnoept. Kort na terugkomst op z'n kamer, kwamen er twee pieten langs. Uiteraard wilde Timo z'n taaitaaipop ook aan hen showen.


Daarna was het tijd voor mij om naar huis te gaan. 's Avonds krijgt Timo ineens verhoging en is het ineens niet meer zeker, dat we de volgende dag naar huis mogen. De uren erna wordt hij regelmatig getempt. Het protocol, incl. kweek afnemen en start antibiotica, start bij een temperatuur van 38,5°C. En we weten dat, zodra het protocol gestart wordt, Timo zeker nog 7-10 dagen in het WKZ moet blijven. Timo blijft er steeds net onder. Ook de volgende ochtend blijft Timo tegen verhoging aanzitten. Ook is hij superopstandig. De arts vermoedt dat het komt door de Neupogen (pokon voor beenmerg) en wil hem toch nog een dagje extra houden ter observatie. Balen! Maar alles voor de gezondheid van Timo. Hij zit nog steeds in aplasie, dus we moeten dan ook geen onnodige risico's gaan lopen met hem.

Ik ben 's ochtends naar mijn werk geweest en heb het Sinterklaasfeest meegevierd. Heerlijk, al die genietende koppies! 's Middags ben ik naar de stad gegaan, want ik had nog helemaal geen outfit voor de bruiloft van mijn broer. En dat was al de volgende dag.

1 opmerking:

  1. hai meid

    mooie foto van Timo de koekenbakker.
    Zo trots en toch een beetje spannend om dat aan de pieten te laten zien.
    Fijn dat je zo hebt kunnen genieten van het sinterklaasfeest op je werk.
    Even wat anders is ook goed voor je.
    De vermoeidheid slaat bij jullie toe en dat is meer dan logisch.Jullie worden geleefd.
    Ik hoop dat jullie de rust is gegund om even bij te komen.
    We denken elke dag aan jullie.
    liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen