dinsdag 27 december 2011

Kerst

We hebben heerlijke kerstdagen gehad. Eerste kerstdag hebben we lekker uitgebreid ontbeten. Daarna hebben we cadeautjes opengemaakt. Mijn schoonzusje en haar gezin hebben ons enorm verwend. Zo lief!


's Middags zijn we naar mijn zusje gegaan. Ondanks dat we met veel mensen waren, was de sfeer ontspannen en gezellig. Timo voelde zich goed, heeft lekker gespeeld, goed gegeten (voornamelijk sjippies) en gestoeid. Ik vroeg hem vooraf of hij Délano z'n outfit aan wilde, die hij droeg toen we gingen trouwen. Dat wilde hij wel. Met stropdas en al. Wat een knapperd.



Tweede kerstdag was al net zo relaxt. 's Morgens weer lekker samen ontbeten en 's middags ben ik met de kids, opa en oma en het gezin van m'n zusje gaan wandelen in Berg & Bos. Deze keer was het een groot succes. Timo bruiste van de energie. Hij heeft gerend, gevoetbald en vooral veel plezier gehad. Onderweg zagen we veel zwijntjes en hertjes en op de speelweide hebben we ruim een uur gespeeld. Wat een genot!




Na het spelen is Thijs met ons mee naar huis gegaan en hebben we gegourmet. We hebben allemaal gesmuld, zelfs Timo.


En vandaag was een dag van voorbereiden, want morgen moeten we weer naar het WKZ. Jeroen en ik zijn allebei erg gespannen, want Timo krijgt weer nieuwe chemo's. We weten niet hoe hij erop gaat reageren en dat maakt het zo spannend. Hij krijgt de volgende chemo's:
* Idarubicine - woensdag t/m vrijdag - inlooptijd 1 uur - celdeling remmend
* Fludarabine - woensdag t/m zondag - inlooptijd 30 min - celdeling remmend
* Hoge Dosis ARA-C - woensdag t/m zondag - inlooptijd 4 uur - celgroei remmend
De chemobommen zullen Timo weer behoorlijk onderuit halen en zal zijn weerstand (Neutro's) lange tijd 0 zijn. Na deze vijf dagen krijgt Timo (voorlopig) geen chemo meer. Hij zal dagelijks Neupogen (pokon) krijgen, om zo het beenmerg te stimuleren tot celaanmaak. We moeten er rekening mee houden dat hij 3-4 weken opgenomen zal zijn.
We zijn er in ieder geval klaar voor. Timo gaat supersterk het laatste deel van blok 3 in. Dat maakt ons hoopvol. Alleen die verrekte angst, hè.

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke kerstdagen. Zo kun je vol energie aan de volgende strijd beginnen. Het zal niet meevallen als ik het zo lees. Ook wij moeten weer donderdag. Weet nog niet wie er zal gaan, maar ik probeer even langs te wippen. Xxx Jasmin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Loes, wat fijn dat jullie zulke fijne dagen hebben gehad. Wat is familie toch belangrijk!! En nu begint weer zo'n spannende tijd.. Als ik maar heeel even denk aan de angst dan krijg ik het al benauwd.. Het blijft moeilijk te bevatten dat jullie in deze situatie terecht zijn gekomen.. Ik kan niet veel anders dan je weer heeeeel veel sterkte te wensen de komende tijd!! Het MOET goedkomen! Dikke kus, willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej meis,

    Vandaag zijn jullie weer in Utrecht..wel super dat Timo zijn energie kwijt kon en dat jullie samen konden zijn. Ik sluit me aan bij Willeke familie is zo belangrijk, het is toch deel van jezelf. Sterkte de komende intensieve weken. Timo keep up the fight!!

    liefs en een knuffel!!

    Chan & Fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hai meid

    Heerlijk om te lezen dat jullie kerstdagen zo fijn en ontspannen zijn verlopen.
    Zo hebben jullie allemaal weer energie kunnen opdoen voor het komende zware blok.
    Wij wensen jullie ook nu weer heel veel sterkte en kracht toen.
    Wij denken aan jullie!!

    liefs Inge,Mahinder en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Lieverds,

    Jee wat is Timo een lekker ding in zijn kerst outfit. Ik hoorde het al van oma dat je zo'n knapperd was. Nou ze heeft helemaal gelijk. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben met kerst en van het spelen in berg en bos. Nou jullie niet alleen hoor opa en oma ook. En we zagen Tijs thuis komen na het gourmetten en hij vond het heel erg lekker en het was heel leuk. Voor herhaling vatbaar dus. Lieverds jullie oren hadden de 24e zeker getuut want er zullen heel veel vrienden en kennissen voor jullie hebben gebeden inkl. wij. Dus ook voor de aankomende weken veel sterkte en in gedachten zijn we bij jullie. Het geduld en de kracht hebben jullie ook om hier doorheen te komen. Dat hebben jij en Jeroen het afgelopen half jaar al laten zien. Dus nu ook zal je het geduld en de kracht hebben om jullie je hier doorheen te slaan. Lieverds toi toi toi en dikke kus voor mijn kl...Trees en aanhang

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He lieve Loes,

    Al je blogs weer gelezen dus weer helemaal op de hoogte!! Fijn om te lezen dat jullie lekkere kerstdagen hebben gehad en hebben kunnen genieten van elkaar en de familie! Nu weer de schouders eronder en doorgaan! Ik zou willen dat ik de angst kon wegnemen en je kon helpen! Lieve Loes ik denk aan jullie en wens jullie heel veel sterkte en kracht voor de aankomende periode!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaaah lievie, ik was al benieuwd naar hoe jullie kerstdagen zijn geweest en wat gaaf om te lezen dat deze goed waren en dat het zo goed gaat met Timo. Dat is erg hoopvol voor de komende periode die jullie ingaan. Wat een vechter is hij toch, zo bijzonder. Ik kan me voorstellen dat je na een paar weken even relaxen nu weer gespannen bent voor de tijd die komen gaat. Er staat heel wat voor de deur en dat vergt weer veel energie maar brengt idd vooral angst met zich mee. kon je die angst en die gedachten maar uitsluiten... Met vertrouwen en hoop wens ik jullie enorm veel kracht en vertrouwen voor de tijd die komen gaat. Een warme omhelzing en tot snel, xxx Nini

    BeantwoordenVerwijderen