maandag 19 september 2011

Breien

Afgelopen maandag heb ik Daphne 's ochtends weggebracht. Ik heb toen heerlijk een paar uurtjes in huis aan kunnen rommelen. Ondanks dat ik bezig was met was vouwen ed, ben ik uit mijn dip gekomen. Misschien juist wel daardoor. Even verstand op nul. Ik heb even flink gejankt op een liedje van Reni en Elisa ('als het leven soms pijn doet') en toen kon ik er weer tegen.
Aan het einde van de middag was ik weer in het WKZ voor een wissel met Jeroen. Hij is na een half uurtje gaan rijden, toen Tamara met Timo kwam spelen. Rond vijf uur kwam Willeke op bezoek. Wat gezellig. We hebben even fijn bijgepraat en ze heeft met ons meegegeten. Omdat ze wist dat ik me nog wel eens verveelde, had ze een breiwerkje voor me meegebracht. Zie je het voor je, ik aan het breien. Maar ondanks dat Timo de eerste creatie los had getrokken, is het me toch gelukt om opnieuw te beginnen. Ben in middels zo'n 50 cm onderweg.


De nacht is rustig verlopen. We waren alleen maar in het WKZ voor de antibiotica, dus de verpleging kwam alleen maar op de kamer als er controles uitgevoerd moeten worden (temperatuur en bloeddruk meten). 's Morgens kwam juf Leonie een uurtje 'lesgeven' en 's middags kwam Tamara met Timo spelen. Ergens tussen deze twee activiteiten in zijn Timo en ik weer naar buiten gegaan. Tussen het WKZ en het AZU liggen prachtige stukken tuin; vlondertjes, watertjes, bankjes. We kunnen daar tikkertje doen, verstoppertje spelen en vadertje moedertje doen.  
"Mama, zullen we vadertje moedertje spelen en dat ons kindje dan dood is?" 
"Huh (slik) hoezo dan?" 
"Nou, omdat we maar met z'n tweeën zijn." 
"Ehhmm, dan kunnen we toch ook gewoon doen alsof we geen kindjes hebben ..." 
Toen we op het vlondertje aan het spelen waren, had ik Jeroen even aan de telefoon, hoor ik ineens *plons*, zit Timo tot z'n middel in de vijver, uitgegleden. Toen liepen we maar gauw terug naar de kamer. Meneer vond het trouwens wel raar, dat ik geen droge broek voor hem mee had genomen.


Ook dinsdag- op woensdagnacht geen gekke dingen. Woensdagochtend zie ik op Twitter ineens dat ik een tas heb gewonnen. Stichtingzzz had nl. een actie, dat er bij 250 volgers een tas van Yakpak onder de volgers werd verloot en ik was de gelukkige winnaar. Ik heb een mooie schoudertas uitgekozen. Dank, Yakpak en Stichtingzzz, erg lief.

Timo bleek afgevallen te zijn en daar waren ze in het WKZ wel bezorgd over. Daarnaast heeft hij steeds meer moeite met het oraal innemen van de medicijnen. Er is dus ook al gesproken over een sonde. Ik heb aangegeven dat we in Apeldoorn een sonde kunnen laten plaatsen, mocht het echt niet meer lukken met de medicijnen. En hij eet nog wel, al is't niet veel, dus we willen pas volgende week kijken of sondevoeding nodig is. Na dit gesprekje zijn Timo en ik met gierende banden terug gereden naar Apeldoorn. Heerlijk! De rest van de dag hebben we thuis lekker aangerommeld.

Donderdag was het leidsterdag bij Ukkie. Op deze dag werden alle leid(st)ers in het zonnetje gezet en op deze dag vierden zij allemaal hun 'verjaardag'. Voor de peuters waren er springkussens geregeld. Het was mooi weer, dus Timo en ik zijn er ook naartoe gegaan. De kindjes mochten verkleed komen en Timo wilde als draak gaan. Hij heeft het heel erg lang en goed volgehouden, want we hebben wel drie uur mee gefeest. Vond het zelf fijn om mijn collega's weer even te zien.



Vrijdagochtend is Jeroen met Timo naar het WKZ gegaan voor controles. Zijn waardes bleken flink gedaald; trombo's rond de 70 en Hb rond de 5.4. Maandag zullen we dus weer bloed moeten prikken en, afhankelijk van de waardes, daar actie op ondernemen (denk aan een transfusie).
Ik ben met mijn meisje naar de stad gegaan. We hebben lekker geshopt en gezellig bij Martins een cappuccinootje en een Fristi gedronken. Heerlijk, zo'n meidendag.
's Avonds ben ik met Délano naar de openingswedstrijd van Heren 1 van Dynamo gaan kijken. Het was fijn om er even samen met hem uit te gaan. We mogen allebei graag naar volleybal kijken en wellicht heeft hij er ook nog wat van geleerd.

Gisteren was de jaarlijkse gezinsdag van Ukkie en Kids-Base. Er was een fietstocht en een wandeltocht georganiseerd, met aansluitend een lunch. Wij zijn ook even naar de lunch toegegaan. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat Timo af en toe uit z'n isolement komt en weer even met andere kinderen speelt. Het weer was goed. Timo vond het toch wel lastig, wilde z'n neefje Thijs het liefste voor zichzelf, maar dat kan niet. Uiteindelijk kwam hij toch een beetje los en heeft heerlijk gespeeld. Ik vond het fijn om wat ouders gesproken te hebben. Hun betrokkenheid en medeleven sterken mij enorm.
's Middags ben ik nog even naar Omnisport gegaan, want Délano had er de hele dag een volleybaltoernooi. Dit waren zijn eerste wedstrijden in z'n nieuwe team. Helaas hadden ze alles verloren.
En 's avonds hadden Jeroen en ik datenight. Mijn zusje kwam bij ons oppassen en wij zijn even lekker uit eten gegaan en naar de film geweest; crazy stupid love. De film was wel geinig, al is het meer een dinnenfilm. Maar goed, het was heerlijk om er even met Jeroen uit te gaan. Even echt alleen aandacht voor elkaar te hebben.
En vandaag was weer een heerlijke aanrommeldag. Beetje slapen, beetje spelen en lekker ontspannen; voor zover dat mogelijk is met drie kids.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je even hebt kunnen genieten van je datenight en alle andere momenten van de afgelopen dagen.
    En breien??? Meis..heb vorig jaar tig sjaals gebreid, en heb de eerste van dit jaar ook alweer af, dussuh....lekker mutsen op de bank ;-)

    Succes vandaag met de uitslagen en evt. acties die volgen.

    Dikke koes! X
    Vanes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent wel een kei hoor! Diep respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een onwijs stoere draak en wat een mooi prinsesje!!
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen