maandag 8 augustus 2011

Afgekeurd

Vanmorgen ben ik samen met Timo naar het WKZ gegaan. Geen file, wel veel regen onderweg. We waren keurig op tijd. We liepen Sterre tegen het lijf en zij gaf ons het bekertje met bloedbuisjes. We konden dus gelijk doorlopen naar het lab voor een vingerprikje. Om aan de ARA-C te beginnen, moet je eerst kwalificeren. Je trombo's (bloedplaatjes) moeten dan minimaal 30 zijn. Het prikken verliep heel soepel. Timo en ik gingen daarna samen spelen in de speelkamer. We hebben gekleurd en 'doktertje' gespeeld.


Het wachten duurde erg lang, ruim anderhalf uur, terwijl je normaal gesproken binnen een uur de uitslag kan hebben. Ze waren heel druk met een patiƫnt, kan gebeuren. Armanda kwam de uitslag brengen;
Hb 6.0 - goed
Trombo's 17
Leuko's 1.4
Neutro's 0.33 - onder de 0.5 zit je in aplasie (hele lage weerstand, dus heel vatbaar voor van alles) 
CRP <2 - geen virus oid aanwezig
Aiii, z'n trombo's zijn dus te laag om te starten met de ARA-C. We konden weer gaan en donderdag gaan we weer kwalificeren. Omdat de rest er best goed uitziet, verwachten ze dat donderdag de trombo's hoger zullen zijn. Wel verschrikkelijk balen, want dit betekent dat het huidige schema in z'n geheel 4 dagen opschuift. Volgens een verpleegster zou ik daar gedurende het traject wel aan wennen, want dit zal vaker gaan gebeuren. Mooi vooruitzicht. Een transfusie doen ze trouwens pas als de trombo's onder de 10 zijn, dus we kunnen nu niet meer doen dan afwachten. Uiteraard hebben we, voordat we weggingen, wel gevraagd naar de 'goeie dag'-kraal. Echt verdiend.

Timo wilde vandaag heel erg graag naar de Julianatoren. Ik had besloten om op de terugweg over Kootwijk te rijden en als het droog zou zijn, te stoppen bij Jul. Toen we aankwamen, druppelde het een beetje. Wat ons betreft, goed genoeg. Timo genoot zo ontzettend. Hij zei dat hij mij de liefste vond en gaf me zelfs onverwachts een dikke zoen. Mijn dag kan dus niet meer stuk. Het bleef mooi weer, de zon ging zelfs schijnen. Pas toen hij in de helikopter zat, begon het hard te regenen. Maar tegen de tijd dat hij eruit kwam, was het weer zo goed als droog. Gek weer.


Vanavond kwamen mijn ouders bij ons eten. Dat was fijn, had ze al zo lang niet gezien.

5 opmerkingen:

  1. He loes,

    Fijn om weer op de hoogte te zijn van wat er allemaal speelt! Wat goed van Timo dat hij zonder sonde kan, wat kunnen ze dan ineens wijs zijn! Jammer dat je donderdag pas weer kan kwalificeren, maar fijn dat de rest er goed uit ziet! Hoop dat jullie even wat rust hebben tot donderdag en dan kunnen starten met de Ara-C. Denk aan jullie!! Liefs Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat shit die vertraging.. Maar jullie hebben wel een leuke middag gehad zo te zien! Wat een scheetje is het toch... en dan wel een hele stoere! Hoop dat het donderdag wel allemaal volgens plan verloopt.. zal voor jullie duimen! Enne.. call me if you need me! xxx
    wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes donderdag!
    Hoop dat ie dan wel kwalificeert!

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Louise, kan me zo goed voorstellen dat die kus van Timo voor jou je hele dag goed heeft gemaakt :). Succes en hopen dat donderdag de waardes wel goed zijn. Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hai meid,

    Wat heerlijk dat Timo zo genoten heeft van Julianatoren!!En jij natuurlijk ook;).
    Het weer is idd niet al te best deze zomer.
    Een tegenslag is altijd vervelend,maar op naar donderdag!!
    Hopelijk is het dan goed en kan er begonnen worden.

    En die kus,koester hem!!

    liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen