maandag 22 augustus 2011

Lean on me

Vanmorgen zij we met z'n drietjes naar het WKZ gegaan. Eerst een vingerprikje halen bij het lab; ging goed. Daarna wachten op de uitslag; die was ook erg goed.
Hb 6.8
Trombo's 148 (moesten >30 zijn voor kwalificatie)
Leuko's 2.5 (moest >0.5 zijn)
Neutro's 0.51 (>0.5, dus niet meer in aplasie)
Daarna moesten we naar de behandelkamer voor een lumbaalpunctie (ruggenprik) onder sedatie. Deze ging ook erg goed, dat vonden de verpleegkundigen ook allemaal. Ik vind het in ieder geval een goeie-dag-kraal waard. Rond 12.30 uur waren we terug op z'n kamertje en binnen een half uur viel Timo in een diepe slaap. Uiteindelijk heeft hij twee uurtjes geslapen en dat is alleen maar goed, omdat hij vanwege de lumbaalpunctie twee uur plat moet liggen.


We hebben wel wat teleurstellend nieuws gekregen. De rustperiode tussen de twee protocollen is namelijk niet twee weken, maar slechts één week. We gaan dus niet naar Braamt (Landal). Ach ja, dat leer je ook snel genoeg; geen verwachtingen hebben, niks definitief plannen en het allemaal maar gewoon laten gebeuren. Gelukkig hebben we Zandvoort om op terug te kijken.
Planning voor deze week; morgen, woensdag, donderdag een shotje ARA-C. Zaterdag weer kwalificeren voor de Cyclofosfamine; trombo's moeten >50 zijn, leuko's moeten >1 zijn en neutro's moeten >0.3 zijn. Als z'n waardes goed zijn, blijven we een weekend (hyperhydreren, chemo toedienen; zie blog 'Dag 41', dit weekend wordt hetzelfde gedaan). Als hij niet kwalificeert, moeten we later in de week (dinsdag, denk ik) terug komen om te zien of z'n waardes goed zijn.

Als het lukt, ga ik morgen naar koor. Het lijkt me fijn om mijn koorvriendjes en -vriendinnetjes weer te zien. Zij hebben me de eerste weken van deze ellende zoveel steun en kracht gegeven. Op de eerste avond dat wij in het WKZ waren, hadden zij koorrepetitie en hebben toen het nummer 'Lean on me' van Kirk Franklin voor ons gezongen. En ondanks dat ik er niet bij was, heb ik de liefde, maar ook het gedeelde verdriet, vanuit het koor gevoeld. Dat was echt heel erg bijzonder.

I am here
You don't have to worry
I can see your tears
I'll be there in a hurry when you call
Friends are there to catch you when you fall
Here's my shoulder, you can lean on me

9 opmerkingen:

  1. soms zegt een traan voldoende, waar even geen woorden zijn. Zo voelt het even nu na het lezen van je blog, gevoel van meeleven.. Het lied 'lean on me' zegt zoveel, maar vooral de kracht en liefde van mensen om ons heen. Godsliefde stroomt door ons heen als we dit lied mogen zingen! Tot morgenavond! Dikke warme liefdevol knuffel! Gerbrig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej loes,

    Fijn dat het vandaag "rustig" is verlopen. Jullie hebben een hoop bij te stellen, los te laten en weer op te pakken! Als je er bent morgen zie ik je daar ook, heb ook het verhaal van lean on me gehoord en dat is ontroerend!

    liefs Chan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn dat hij weer gekwalificeerd is.
    Wat een heftig vooruit zicht.

    ik hoop je morgen te knuffelen.

    Xxx marietje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat deze dag toch een goede dag kraal waard was. Geniet zoveel je kan. sterkte.
    memyb1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heftig vooruitzicht weer en wat jammer van jullie vakantie.
    Ik hoop je vanavond te zien want ik wil je graag even knuffelen.

    xx
    christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey nicht,
    Wat doen jullie het allemaal goed!
    Veel plezier vanavond bij het koor en geniet ervan.
    Dikke knuffel
    Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hai meid

    Wat fijn dat alles vandaag zo goed ging!!
    En wat is het ook een mooi ventje.
    Gelukkig zijn jullie nog naar Zandvoort geweest.
    Dat pakken ze jullie niet meer af.

    De tekst van Lean on me is zo mooi.
    Dat is echt een kippenvel nummer.

    Heel veel sterkte de komende dagen.

    liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Loes,

    Ben net terug heb jullie een tijdje niet kunnen volgen. Heb net al je blogs weer gelezen en wat heftig weer allemaal. Wat jammer dat jullie niet naar Braamt kunnen, maar gelukkig hebben jullie het heerlijk gehad in Zandvoort! Hoop dat je gisteren naar koor bent geweest en lekker hebt kunnen zingen, janken en lachen! Hoop dat Timo zich zaterdag kwalificeert! Denk aan jullie! xx

    BeantwoordenVerwijderen