maandag 11 juni 2012

Zo gewoon, zo bijzonder

Gisteren kwamen eerst opa en oma op de koffie en 's middags zijn we naar mijn zusje gegaan. Daar hebben de kids heerlijk gespeeld met hun neefje, nichtje en hun vriendjes. Een genot om naar te kijken. Dan besef ik dat dit bijzondere tafereel heel gewoon is voor de meeste kinderen. Maar niet voor onze kanjer. Het ontroert me om Timo te zien rennen, spelen, lachen. Eén van de mooie dingen, die we geleerd hebben door de kinderkanker; genieten van 'gewone' dingen. En beseffen dat gewoon eigenlijk heel bijzonder is.


Vanmiddag was het zover; Timo en ik zijn naar zijn school geweest. Ik vroeg aan Timo of we met de fiets of auto zouden gaan. Hij zei toen, dat hij wel met de fiets wilde gaan. Z'n eigen fiets. Oeh, spannend! Maar het ging eigenlijk heel erg goed. Het was 10-15 minuten fietsen -ik liep ernaast- en Timo had het prima volgehouden.
Toen we op school aankwamen, speelde zijn klas al buiten. Al gauw werd duidelijk wat een kwartiertje fietsen betekent voor Timo; hij was heel erg moe. Veel kinderen riepen; "kijk, het is Timo!" Timo moest eerst even wennen. Hij wordt dan niet verlegen, maar gaat dan meestal moeilijk doen tegen mij. Hij wil dan rare dingen, gaat me slaan, huilen. Ik heb hem genegeerd en ben op een bankje gaan zitten. De kids speelden al gauw en Timo kwam bij me zitten. Af en toe kwam er een kleuter met wat vragen voor hem. Meestal over z'n sonde. Zal fijn zijn als die er uit gaat. Uiteindelijk zijn we bijna een uur op het plein geweest en het voelde best goed. Volgende week gaan we weer. Het ritje, op de fiets naar huis, ging ook prima. Zo trots!

Sinds twee dagen valt het haar van Timo, wat groeide op z'n voorhoofd, uit. Nu alleen z'n sonde nog en dan is het weer 'gewoon' Timo.

10 opmerkingen:

  1. Klinkt goed loes. Lekker bekkie heeft ie. Xxx bijna mama marietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hai meid,,
    wat fijn dat het zo goed ging!!
    Zo kan hij weer een beetje wennen.
    En eerlijk ,wat een prachtig mannetje hebben jullie toch!!
    Echt een hele mooie foto van Timo.

    liefs Inge,Mahinder,Orlando en Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, wat een goede berichten. Heerlijk dat jullie even lekker kunnen ademhalen. Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera! Weer een stapje verder! Collin vertelde net onder het avondeten; "Jongens ik moet jullie wat vertellen!" "Timo was vandaag op school, met zijn mama!" "En ik heb naar hem gezwaaid want ik zat in de klas!" Heerlijk dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè loes, Wat een goede berichten. Wat fijn om zo te kunnen genieten en dat timo naar school kon. Echt super. xxx Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een kanjer en wat een mooie vent!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om te lezen en wat fijn dat hij weer naar school kan. Tis een echte kanjer van binnen en van buiten.....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Loes wat fijn om te lezen dat hij even weer op schoolis geweest. Klopt het trouwens dat het vandaag precies een jaar geleden is dat de rotziekte is vastgesteld? Probeer maar lekker te genieten van alles, maar dat doen jullie zeker!Hij ziet er goed uit!! Xx Anique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn bericht!
    Geniet lekker met elkaar van de gewone, maar o zo fijne momenten.
    Groetjes, Rinske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het zo goed gaat, wat ziet hij er goed uit!
    Groetjes uit het oosten van t land. Liefs zuster Linda

    BeantwoordenVerwijderen